Väčšina žien sa zvyčajne sťažuje, že nemá čas cvičiť. Tridsaťminútový kruhový tréning pre ženy prináša ideálne a fungujúce riešenie.

Jedná sa o komplexný cvičebný program, ktorý zahŕňa prvky kardiovaskulárneho a silového cvičenia zároveň. Posilňuje svaly, spevňuje telo, zrýchľuje metabolizmus, spaľuje tuky a pomáha znižovať váhu. Počas pol hodiny sa v kruhu presúvate z jedného miesta na druhé a to v pravidelnom intervale tridsiatich sekúnd. Môžete prísť kedykoľvek aj bez objednania. Vaše cvičenie začína vo chvíli, keď prídete. Nastúpite na akékoľvek voľné stanovište a presúvate sa v kruhu rovnakým smerom ako ostatné cvičiace.

Trend kruhového tréningu k nám prišiel z USA. V klube Expreska prebieha tréning na 8 hydraulických posilňovacích strojoch a 8 aeróbnych medzistaniciach, ktoré sú logicky usporiadané do kruhu podľa toho, či sa precvičujú spodné alebo horné partie tela. Počas 30-tich minút rovnomerne precvičíte všetky svalové skupiny. Polhodinka je čas, ktorý si aj veľmi zaneprázdnená žena môže dovoliť trikrát týždenne investovať do svojho zdravia a krásy.

Ako prebieha 30 minút v EXPRESKE?

Zahriatie

Správny kruhový tréning obsahuje nejakú formu počiatočného zahriatia. Môže to byť napríklad len niekoľko minút behanie na mieste. Proste čokoľvek, čím sa vaša tepová frekvencia zvýši, váš dych sa zrýchli, a telo zahreje.

Aeróbne cvičenie

Cieľom aeróbneho cvičenia je udržiavať vašu tepovú frekvenciu v tzv. aeróbnej zóne po dobu najmenej dvadsiatich minút. Predĺženým aeróbneho cvičenia vaše telo využíva tukové zásoby, aby získalo energiu. V aeróbnej zóne nebudujete svaly, ale spaľujete tuky.

Silový tréning

Je nutný pre zachovanie svalov, ak sa snažíte znížiť svoju hmotnosť. Silové cvičenie znamená, že svoje svaly precvičujete s väčšou intenzitou než obvykle. Cvičenie proti odporu, ktorý je príliš malý alebo príliš slabý, nevedie k budovaniu svalov. Svaly sú pritom potrebné preto, aby ste mohli znížiť váhu a svoju hmotnosť si trvale udržať. Navyše sval rovná sa tvar a vytvarovanie tela je presne to, čo chcete.

Spomalenie a záverečný strečing

Po silovom a aeróbnom cvičení sú vaše svaly pekne prehriate a pripravené na strečing. Ten vám pomáha zachovať si ohybnejšie kĺby a zvyšuje rozsah pohybu. Strečing tiež zvyšuje efektívnosť silového cvičenia, zlepšuje rovnováhu a zaisťuje zdravší chrbát.

Správny priebeh kruhového tréningu teda vyzerá nasledovne: pri vstupe do kruhu cvičte na každom stanovišti pomaly počas prvých troch až piatich minút. To isté urobte na konci kruhu. To Vám dovolí zahriať vaše telo a potom ho na konci cvičenia opäť upokojiť. Po zahriatí začnite na každom stroji cvičiť intenzívnejšie. Intenzitu cvičenia na obojsmernom posilňovacom stroji je ľahké navýšiť a potom udržiavať v aeróbnej zóne. Pri pohybe po kruhu sa postupne dostanete na stroj posilňujúci hornú polovicu tela, cez aeróbnu stanicu na stroj precvičujúci spodnú časť tela a tak ďalej. Silový aj kardiovaskulárny tréning prebieha zároveň.

Názory odborníkov

Podľa odborníkov kruhový tréning prináša lepšiu pleť, radostnejší náladu, príliv energie, nerušený spánok, väčšiu kreativitu, úľavu pri menopauze, nižší krvný tlak, väčšiu produktivitu a bystrejšiu myseľ. Prospieva chrbtu, očiam, srdcu aj kĺbom. Znižuje riziko rakoviny vaječníkov a diabetes, naopak zvyšuje imunitu aj schopnosť otehotnieť.

PRVÝ SKÚŠOBNÝ TRÉNING ZADARMO!