Najčastejšie otázky

Mám možnosť si zacvičiť kedykoľvek počas otváracej doby klubu. To znamená, že môžem prísť v ten istý deň ráno aj večer?

Iste, ráno Vás v EXPRESKE zaručene naštartujeme a večer Vám príjemne vyčistíme hlavu od pracovných starostí. Čo tak k tomu pridať ešte polhodinku u nás počas obednej pauzy :-)?

Ešte nikdy som v EXPRESKE nebola. Ako sa k vám mám prihlásiť?

Ničoho sa nebojte. Cvičenie v EXPRESKE je naozaj jednoduché. Zaregistrujte sa na našich webových stránkach a vyberte si pobočku, kde chcete svoju prvú hodinu absolvovať a čas, kedy sa Vám lekcia hodí. Počas Vašej prvej návštevy Vám naša skúsená trénerka všetko podrobne ukáže a zodpovie všetky Vaše otázky. Prvý tréning je úplne zadarmo. Aby sa Vám naša trénerka mohla plne venovať, odporúčame si vopred dohodnúť v EXPRESKE schôdzku. Uvidíte, že si Expresku zamilujete.

Čo si so sebou zabaliť do Expresky?

Čo sa týka vášho športového vybavenia, je Expreska rovnaká ako akékoľvek iné fitko. To znamená, že Vám so sebou bude stačiť pohodlné športové oblečenie, pevná obuv, uterák, pitie (pitie vám radi predajú aj na recepcii každej Expresky).

Koľkokrát týždenne by som mala chodiť do Expresky?

Ideálne je cvičiť v EXPRESKE trikrát týždenne - medzi "cvičiacimi" dňami mať jeden deň voľný. Tento voľný deň vaše svaly využijú na regeneráciu a oddych po silovom tréningu. Cvičiť denne je tiež možné, ale musíte mať na pamäti, že každý druhý deň by ste mala na strojoch cvičiť pomalšie, aby ste nepresahovala odpor vyšší ako 50% vašej maximálnej sily. Týmto tiež docielite zvýšenie Vašej tepovej frekvencie na cieľovú úroveň, ale budete stále pod hranicou posilňovania.

Ak som si kúpila členstvo do Expresky v Košiciach a bývam na víkend u rodičov v Prešove, musím si kúpiť členstvo tiež v prešovskej pobočke?

Samozrejme, že nie. Expeska ponúka sieť kvalitných fitnes centier po celej Slovenskej republike. Členstvo je viazané len na osobu, nie na pobočku, kam si chodíte zacvičiť. Počet Expresiek priebežne rastie.

Môžem členstvo v EXPRESKE darovať?

Áno, sme si istí, že takýto darček poteší naozaj každú ženu bez rozdielu veku a kondície.

Prečo som na každom stanovišti v rámci kruhového tréningu len pol minúty?

30 sekúnd predstavuje optimálnu dobu pre silovú tréningovú sériu, pretože po túto dobu sú svaly schopné "šprintovať", než sa začnú unavovať. Svaly na regeneráciu a prípravu na ďalšiu záťaž potrebujú minútu a pol. Rozostavenie strojov v EXPRESKE túto potrebnú dobu poskytuje. Po stroji určenom na posilňovanie hornej polovice tela nasleduje aeróbna stanica a potom sa presuniete na stroj určený na precvičenie spodnej polovice tela.

Aké má pre mňa silové cvičenie prínos?

Silné svaly predstavujú podporu pre kĺby a chrbticu, ktorá udržuje stabilitu vášho tela a zaisťuje jeho správny pohyb. Záťažová činnosť spôsobí zvýšenie hustoty kostí. Ak pri redukcii hmotnosti posilňujete, Vaše telo uprednostňuje svalové tkanivo a spaľuje viac telesného tuku. Pre dosiahnutie úspechu pri chudnutí a pre udržanie výsledkov je dôležité svaly chrániť.

Nebudem vyzerať ako Arnold?

Ako žena sa nemusíte obávať príliš veľkých svalov, pretože Vaša hladina testosterónu nedosahuje úroveň potrebnú na získanie veľkých svalov. Ak ste nikdy neposilňovala, môže sa Vám podariť nabrať jeden až tri kilogramy svalovej hmoty pomerne rýchlo. Ďalší nárast sa spomalí, akonáhle dosiahnete maximálny potenciál svalového rastu. Musíte si uvedomiť, že ak máte v tele veľké zastúpenie tuku, prerastá tuk tiež Vašimi svalmi. Ak budete spaľovať telesný tuk, vaše svaly sa zoštíhlia a to vďaka tomu, že budú spevnené a posilnené, budú vyzerať menšie.

Čo keď sa necítim v dobrej kondícii?

Ak nie ste v dobrej kondícii, alebo ak Vás bolia kĺby, šliapte na aeróbnych stanovištiach na mieste, ak však nemáte žiadne zdravotné ťažkosti, pohybujte sa "čulo" - tancujte alebo bežte či skáčte. Intenzita pohybu na aeróbnom stanovišti nemá veľký vplyv na Vašu tepovú frekvenciu.

Čo po cvičení?

Nikdy nezabúdajte na poslednú zložku cvičenia a tou je pretiahnutie. Vaša trénerka Vám vysvetlí, ako sa správne pretiahnuť podľa strečingovej tabule Expresky. Obetujte strečingu 5 minút ! V pretiahnutí sa nikdy nepohupujte, nepružte, ale zostaňte v polohe 7 sekúnd a potom približne na 15 sekúnd sval o niečo viac ponaťahujte. Statické pretiahnutie je najbezpečnejší spôsob strečingu a vykonáva sa na konci cvičenia, keď sú svaly zahriate. Strečing je dôležitý, pretože Vám pomáha zachovať rozsah pohybu a zabezpečuje aj integritu kĺbov.